Street Action blijft maar uitbreiden!

De teller staat nu op 56 coaches.

Vrije tijd kan bij jongeren eens omslaan in verveling en doelloos rondhangen. Het project Street Action wil daar iets aan doen door jongeren te betrekken waarbij beweging en sport centraal staan. Door een samenwerking tussen buurtsport, de wijkwerkingen en enkele partners werden vorig jaar 10 jongeren opgeleid tot Street Action Coach.

Tijdens een bewegingsanimator cursus leren ze wat er komt kijken bij de organisatie van een buurtsportactiviteiten. Daarna mogen ze als erkende sportbegeleider activiteiten zoals sportdagen, -kampen en buurtfeesten begeleiden. Street Action leert deze jongeren omgaan met verantwoordelijkheid en geeft hen meer zelfvertrouwen en kansen om hun talenten te ontdekken. Tijdens de paasvakantie gaan een 10 tal nieuwe Street Action Coaches een bewegingsanimator-cursus volgen bij de Vlaamse Trainersschool.

Walter Schroons, schepen van Sport, wil deze pas afgestuurde coaches en ook de andere coaches graag een pluim toebedelen en een presentje uitreiken voor hun vele harde werk en uitmuntende inzet.