CD&V-voorzitter Thomas Sterckx

We zijn heel fier op de kandidaten die we vandaag kunnen voorstellen. We gaan voor een lijst waarop de ervaring de vernieuwing steunt, en er zullen dus de komende weken ook nog een aantal sterke ervaren krachten worden voorgesteld die onze lijst steunen.
Vandaag stellen we een jonge lijsttrekker voor en een nieuwe schepen die plaatsen 1 en 3 bekleden, 2 jonge dames die zich met veel enthousiasme in de politiek gooien, en 2 heren die in 2012 sterk scoorden, en nu bovenaan de lijst hun kans krijgen”.

CD&V lijsttrekker Wim Soons

we stelden onze top-6 niet toevallig voor in de Sava, een café dat 5 jaar geleden grondig vernieuwd werd, en vandaag één van de meest succesvolle in Mechelen is.
Vandaag kiezen we met CD&V Mechelen immers voor eenzelfde verhaal: kiezen voor vernieuwing en zo investeren in de toekomst.  We doen dat met een lijst die voor de helft uit nieuwe kandidaten zal bestaan, een top-tien die voor voor de helft uit vrouwen zal bestaan, en een top-5 waarin 3 jongeren kansen krijgen.  Dat laatste is uniek voor een beleidspartij in een Vlaamse centrumstad.

Een voorstelling van de kandidaten, van plaats 1 naar 6:

1. Wim Soons (32)

Wim is, zoals vele van onze stadsgenoten, een nieuwe Mechelaar die zich de voorbije jaren met veel plezier heeft ingeburgerd.

Hij is politiek wetenschapper en beleidseconoom, en werkt vandaag als rechterhand van Koen Van den Heuvel, CD&V-fractieleider in het Vlaams parlement.Hij vindt het heel belangrijk dat Mechelaars elkaar voldoende ontmoeten, en wil een speerpunt maken van de strijd tegen de vereenzaming, en het bouwen van bruggen tussen de verschillende gemeenschappen. Daarnaast hecht hij veel belang aan levendige buurten, dorpen en wijken, met een bloeiende horeca en een actief verenigingsleven.
In zijn vrije tijd is hij frontman van coverband De Nuttelozen van de Nacht.

2. Zohra Hadnan (43)

Zohra is geboren en getogen in Mechelen. Ze groeide op in de wijk Nekkerspoel, vandaag woont ze op de Battelsesteenweg.

Ze voelt zich 100% Mechelaar, en is de trotse moeder van drie kinderen.  In haar vrije tijd engageert ze zich binnen de Mechelse hockeyclub waar haar kinderen actief zijn.
Politiek wil ze gaan voor educatie en inburgering. Deze twee zaken zijn immers de bouwstenen van echt samenleven binnen de verschillende gemeenschappen. Taal is voor Zohra een sleutelvoorwaarde. Ook het Mechelse openbaar vervoer is voor Zohra een speerpunt, met een bijzondere aandacht voor onze ouderen.

Stefaan Deleus (46)

Stefaan is gehuwd en vader van 3 kinderen. Hij woont is Hombeek en is advocaat.

Sinds 1 januari 2016 is hij schepen van Preventie, ICT en slimme stad. Vanuit zijn sociaal engagement en zijn bevoegdheden als schepen werkt hij aan een inclusieve en veilige samenleving waarin iedereen meetelt. Hij hecht veel belang aan het werk van vrijwilligers en verenigingen, dat ondersteuning verdient. In dezelfde zin heeft hij bijzondere aandacht voor wijken en dorpen.
De voorbije jaren kon hij als schepen een aantal mooie projecten realiseren, onder meer rond de preventie van interfamiliaal geweld, het tegengaan van fietsdiefstallen (de zendertjes) en de uitbouw van Mechelen als slimme stad. Hij wil graag op dat elan verder gaan.

An Verbruggen (34)

An woont samen met haar vriend Kristof Selleslagh in de Mechelse stationsbuurt.

Zij is een gepassioneerd leerkracht in het 6e leerjaar van de basisschool O.-L.-V.- van de Ham. Jeugd en onderwijs zijn dan ook 2 zaken waar zij zich graag voor inzet.
Verder is ze erg geïnteresseerd in sport. Fans van KV Mechelen zullen haar stem herkennen, want geregeld is An te horen als stadionomroeper. Ze speelde ook enkele jaren bij KV. Daarvoor speelde ze bij SK Heffen, waar ze het enige meisje in de reeks was.  An stond 9 jaar achter den toog in de Vivelamour in Leest, waar een groot deel van haar familie woont. An wordt binnenkort voor de eerste keer moeder.

Wouter Van Butsel (26)

Wouter groeide op in Battel, en ging nadien in het Centrum wonen. Momenteel is hij aan het verhuizen van de Heihoek naar het klein Begijnhof.

Hij is jurist van opleiding, en professioneel werkzaam als adviseur woonbeleid voor CD&V. Betaalbaar wonen is voor hem dan ook een belangrijk thema.
Daarnaast is hij ondervoorzitter van het Sociaal Verhuurkantoor Mechelen, jongerenvoorzitter van CD&V Mechelen, en lid van het nationaal jongerenbureau van CD&V. Die jongerenstem wil hij ook graag in Mechelen doen klinken.
In zijn vrije tijd steekt hij mee de handen uit de mouwen als voorzitter bij de badmintonclub.

Jamel Ibrahimi (46)

Jamel is consultant, en actief binnen de Al Buraq moskee.Jamel gaat voor een aangename en warme stad voor elke Mechelaar .

Een stad met oog voor het sociale /economische aspect zonder uitsluiting van iemand.
Hij wil zich garant stellen voor een open en transparant beleid dat meer rekening houdt met de noden en verwachtingen van de mensen. Hij wil meer ruimte bieden voor ruimte bieden voor dialoog en verdraagzaamheid, en zo een stad creëren waar uitsluiting en discriminatie geen plaats heeft. Ook pleit hij voor een stad die geen ondoordachte uitgaven doet, en oog heeft voor duurzaamheid.  Tot slot wil hij aandacht vragen voor senioren en mensen in armoede.

Lees de reacties (0)
Lees de reacties (0) Verberg reacties